شرایط جدید ورود چینی‌ها به ایران اعلام شد

به گزارش تجارت‌نیوز، هیات وزیران در پنجم تیرماه به پیشنهاد مشترک سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری و وزارت امور خارجه، طرح لغو یکطرفه روادید ایران با چین را تصویب کرد. پس از ابلاغ اسحاق جهانگیری معاون اول رییس‌جمهور به تمام نهادها، وزارتخانه‌ها و سازمان‌های مرتبط، وزارت امور خارجه نیز شرایط برقراری مقرارت لغو یکطرفه روادید برای ورود اتباع کشور چین به ایران را تبیین و به سایر دستگاه‌های مرتبط اعلام کرد.

درنظر است مقرارت لغو یک‌طرفه روادید از ۱۳۹۸/۴/۲۵ به اجرا گذاشته شود. اتباع چینی در هر بار ورود بدون روادید به ایران، ۱۵ روز اجازه اقامت دارند.

برنامه ضربتی ایران برای نفوذ به بازار چین

محمدابراهیم لاریجانی مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری به دنبال این مصوبه و اعلام شرایط ورود بدون روادید اتباع چینی به ایران، از تهیه و اجرای برنامه ضربتی برای نفوذ به بازار چین خبر داد و گفت: سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری پس از دریافت تصویب‌نامه هیات وزیران از سوی معاون اول رییس‌جمهور، اقداماتی را در دستور کار قرار داد و در گام نخست به بازبینی برنامه عملیاتی نفوذ به بازار چین که حدود هفت هشت ماه پیش تهیه شده بود، پرداخت تا با شرایط واقعی سازگار شود.

وی اعلام کرد: برنامه عملیاتی ایران برای نفوذ به بازار چین که در ۵۰ بند تهیه شده و حوزه‌های اطلاع‌رسانی، تبلیغات، آموزش و زیرساخت را دربرمی‌گیرد، به همراه پیوست‌های «دیجیتال مارکتینگ» و «برنامه تبلیغات و اطلاع‌رسانی» با درنظر گرفتن آخرین شاخص‌ها درحال بازنگری است. این برنامه‌ها برای اجرا در یک سال آینده تنظیم خواهد شد.

لاریجانی اظهار کرد: خبر لغو یکطرفه روادید ایران برای اتباع چینی در آن کشور بازخورد مثبتی داشته و تقاضاهایی برای ارتباط با آژانس‌های ایرانی دریافت شده و سوال‌ها و ابهام‌های زیادی مطرح شده است. احساس می‌کنم با عملیاتی شدن مقررات لغو یکطرفه روادید، حجم این پرسش‌ها و ابهام‌ها بیشتر شود و به شدت در فضای مجازی جست‌وجو شویم. برای همین برنامه ضربتی دو ماهه نوشته شد که شامل ۱۰ محور است و همزمان با مقررات لغو روادید، اجرا می‌شود تا پس از آن برنامه اصلی را آغاز کنیم.

او به بندهای برنامه ضربتی نفوذ به بازار گردشگری چین اشاره کرد و افزود: «اعلام شرایط و جزئیات لغو روادید ایران در چین»، «ارائه اطلاعات در واکنش به ابهامات و سوال‌های احتمالی چینی‌ها»، «بارگذاری و تکمیل مطالب به زبان چینی روی وب‌سایت‌های «visitiran.ir» و اداره‌های میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان‌ها»، «تهیه بروشور به زبان چینی»، «تشویق هتلداران، آژانس‌ها، فعالان گردشگری، شهرداری‌ها و بیمارستان‌ها برای تولید محتوا به زبان چینی و انتشار این اطلاعات در فضای مجازی»، «طراحی دوره‌های آموزشی برای هتلداران، آژانس‌دارها و راهنمایان چینی زبان برای آشنایی بیشتر با ویژگی این گردشگران»، «آموزش راهنمای چینی زبان با استفاده از ظرفیت دانشجویان و مترجم‌های چینی‌زبان» و در ادامه اجرای بلندمدت این برنامه، «ابلاغ سلایق و علایق چینی‌ها به مراکز اقامتی»، «تهیه توصیه‌های سفر که شامل کد لباس، پول رایج، مراکز مجاز اقامتی، فرودگاه‌ها، زبان، آداب و سایر مواردی که یک گردشگر نیاز دارد بداند» به همراه «توسعه، تکمیل و تقویت سیستم‌های رزرواسیون به زبان چینی» و «تهیه توصیه‌نامه و ابلاغیه‌هایی برای ایجاد آمادگی به فرودگاه‌ها، گمرک، پلیس، زنجیره تامین خدمات گردشگری با هدف آشنایی با نیاز و سلیقه گردشگران چینی»، از جمله اقدامات ما برای برخورد مناسب و مسؤولانه با گردشگران چینی به دنبال لغو یکطرفه روادید ایران با این کشور است.

مدیرکل بازاریابی و تبلیغات معاونت گردشگری گفت: پس از این مرحله، برنامه عملیاتی یک‌ساله را که روی تعداد مشخصی از گردشگران چینی هدف‌گذرای کرده است، آغاز خواهیم کرد.

منبع: ایسنا

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *