به گزارش تجارتنیوز، حرمتالله رفیعی با اشاره به جلسه اخیری که در سازمان هواپیمایی کشوری با حضور رییس و معاون این سازمان، نمایندگان سازمان حمایت مصرفکنندگان و تولیدکنندگان، تعزیرات حکومتی، انجمن صنفی شرکتهای هواپیمایی و مدیران ایرلاینها برگزار شد، گفت: شرکتهای هواپیمایی سرانجام به نظر واحدی رسیدند و همانطور که رییس سازمان هواپیمایی تعیین کف قیمت را اقدامی خلاف قانون دانسته بود، نرخ کف را حذف کردند و از ظهر روز گذشته (سهشنبه، ۲۰ آبانماه) دسترسی به کلاسهای نرخی ارزانقیمت در مسیرهای داخلی برقرار شده است.
او افزود: تعیین کف قیمت یعنی مقابله با ارزانفروشی. شرکتهای هوایپمایی با این کار کمفروشی میکردند و حتی مانع ارزانفروشی آژانسهای مسافرتی میشدند. ارزانفروشی خلاف نیست، بلکه کمفروشی است که جرم محسوب میشود. رییس سازمان هواپیمایی نیز صراحتا با تعیین کف قیمت اعلام مخالفت کرد.
رییس هیاتمدیره انجمن صنفی دفاتر خدمات مسافرت هوایی و جهانگردی ادامه داد: برخلاف هشدارهای وزیر راه و نمایندگان مجلس، قیمت بلیت هواپیما از ابتدای آبانماه ۱۰۰ تا ۳۰۰ درصد افزایش را نشان میدهد. هر چند که شرکتهای هواپیمایی گفتهاند قیمتها را افزایش ندادهاند و روی سقف قیمتی که تعیین کردهاند، بلیت میفروشند. اما بودند شرکتهایی که بالاتر از سقف هم قیمتگذاری کردهاند. از طرفی با تعیین کف قیمت، دسترسی به بلیتهای ارزان را مسدود کرده و آژانسها را تهدید میکردند که در صورت رعایت نکردن این شرایط، دسترسی آنها را به سیستم فروش قطع میکنند که این کار را هم با تعدادی از آژانسها انجام دادند. مطالبه و پیگیری ما این بود که کف قیمت را حذف کنند و جلوی ارزانفروشی را نگیرند. شرکتهای هواپیمایی اجازه این کار را ندارند، چون تابع قانون آزادسازی نرخ هستند.
رفیعی افزود: خوشبختانه با پیگیری زیاد و اجماع حاصل شده، دست از این غوغاسالاری برداشتند و کف قیمت را حذف کردند که جای قدردانی از آنها دارد. تلاشها و نامهنگاریهای وزیر گردشگری را در راستای حمایت از صنف آژانسها و گردشگری هم نباید نادیده گرفت. نامههایی که خطاب به وزرای راه و دادگستری نوشته شد، اثرگذار بود، اما علت این را که چرا برخی مسائل درباره قیمت بلیت هنوز حل نشده باید در درون سیستم شرکتهای هواپیمایی جستوجو کرد.
منبع: ایسنا