به گزارش روابط عمومی ۱۰۰ استارتاپ، صبح امروز نشست خبری رویداد ۱۰۰ تکاپوی صادراتی در مرکز رویدادهای ۱۰۰ استارتاپ برگزار شد. علی زواشکیانی در این نشست گفت: این رویداد با هدف سرمایهگذاری و توانمندسازی استارتاپها شرکتهای دانشبنیان برای ورود به بازار بینالمللی برنامهریزی و اجرا شده و امیدواریم با این ورود فصل جدیدی در اکوسیستم استارتاپی آغاز شود. وی در ادامه با اشاره به حجم سرمایهگذاری در این رویداد گفت: در حال حاضر آمادگی برای یک میلیون دلار سرمایهگذاری بر تیمها وجود دارد که با توجه به ظرفیت و توانایی تیمهای حاضر میتواند بیشتر و یا کمتر نیز باشد.
مدیر مدرسه تکاپو با اشاره به وجود یک دوره آموزشی در این رویداد سرمایهگذاری افزود: بعد از دریافت طرحهای کسب و کاری، تیمهایی که نیاز به آموزش و راهبری داشته باشند، در فرآیند دوره آموزشی این رویداد هم حاضر خواهند بود. در این دوره اساتید و راهبرهایی با تجربه بینالمللی حضور خواهند داشت تا مقدمات اتصال هرچه بهتر کسب و کارها را به بازار خارجی فراهم نمایند.
به گفته زواشکیانی شرکتهای مختلفی در کنار تیمهای رویداد ۱۰۰ تکاپو هستند تا تمامی خدمات لازم برای ورود به بازار جهانی را برای آنها فراهم کنند: «اگر تیمها نیاز پیدا کنند تا بازاریابی در کشور مقصد انجام دهند و یا برای ثبت شرکت به مشکل خوردند و یا نیاز به خدمات لجستیک داشتند و هر مورد دیگری که برای صادرات محصول نیاز داشته باشد؛ در خدماتی که این شرکتها با شرایط ویژه به تیمها ارائه میکنند وجود دارد.»
عزیزپور با ذکر این نکته که ۱۰۰ استارتاپ در هفت ماه گذشته ۱۵ رویداد در سراسر کشور برگزار کرده اعلام کرد که آنها میخواهند برای تیمها هرچیزی که برای صادراتی شدن محصول خودشان نیاز دارند را برآورده کنند: «یک الی دو میلیون دلار در حال حاضر برای این پروژه تامین شده تا به صورت دلاری روی تیمها سرمایهگذاری میشود.» عزیزپور تاکید کرد این رویداد ده ساله است و قرار نیست فقط در سال ۱۴۰۰ اجرا شود و در سالهای آینده در ابعاد بزرگتر برگزار خواهد شد.
عرفان عزیزپور، مدیر اجرایی ۱۰۰ استارتاپ با اشاره به برنامه زمانی این رویداد سرمایهگذاری گفت: دریافت طرح از اواخر فروردین ماه آغاز شده است و تا ۱۵ خردادماه نیز ادامه خواهد داشت. بعد از اتمام مهلت دریافت طرح و انجام بررسیها و کارشناسیهای مقدماتی، دوره آموزشی برای تیمها آغاز خواهد شد، و نهایتا در شهریور ماه رویداد سرمایهگذاری با حضور سرمایهگذاران و تیمهای راه یافته به این مرحله برگزار میشود. وی با اشاره به محدودیت سرمایهگذاری در این رویداد افزود: محدودیتی برای سرمایهگذاری بر تیمهای مستعد نداریم و هیچ تیمی به دلیل نبود سرمایه از رسیدن به اهدافش باز نخواهد ماند.
مدیر اجرایی ۱۰۰ استارتاپ گفت: تیمهای استارتاپی میتوانند با مراجعه به سایت ۱۰۰ استارتاپ برای ارسال طرحهای کسب و کاری خود اقدام نمایند.
رویداد ۱۰۰ تکاپوی صادراتی با هدف حمایت از استارتاپها و شرکتهای فناور برای ورود و تجارت در بازار بینالملل برگزار میشود. مدیران شرکتهای دانشبنیان، استارتاپها و کسبوکارهایی که به دنبال حضور در بازار بینالملل هستند، مدیران و کارشناسان مسئول در نهادها و سازمانهای مختلف و در نهایت کارشناسان و فارغالتحصیلان علاقهمند به کار در زمینه توسعه کسب و کار بینالمللی تا ۱۵ خرداد ماه فرصت ثبت نام در این رویداد را دارند.
این رویداد در شهریور ماه سال جاری و در مرکز رویدادهای ۱۰۰ استارتاپ برگزار میشود.