برای صاحبان کسب و کار و بازاریاب ها مهم است که:
اغلب، توصیه به صاحبان کسب و کار به صورت سیاه و سفید است.
به عنوان مثال:
- برخی مطالعات نشان میدهند که بازاریابی ایمیلی بهتر از بازاریابی ارسال نامه است.
- یک مشاور تجاری در مورد این که چرا صاحبان کسب و کار تنها باید از بازاریابی اینترنتی استفاده کنند، مینویسد.
با این حال، واقعیت بسیار ساده است.
حقیقت این است که:
اغلب کسب و کارها ترکیبی از استراتژیهای بازاریابی و تاکتیکها برای به حداکثر رساندن پتانسیل تبلیغات و بازاریابی خود نیاز دارند.
این مقاله نشان خواهد داد:
- که چرا و چگونه صاحبان کسبوکارها باید فعالیتهای بازاریابی آنلاین و سنتی خود را ادغام کنند؟
- چگونه می توان فعالیتهای بازاریابی سنتی را با بازاریابی آنلاین ترکیب کرد؟
- آیا راهی وجود دارد که هر دو را در برنامه استراتژی بازاریابی خود گنجاند؟
برای یاد گرفتن اینکه
شما نیاز دارید که بدانید:
- شرکتها بودجه بازاریابی آنلاین و سنتی خود را در کجا صرف میکنند، تا تاکتیکهای بازاریابی بهترین بازده سرمایهگذاری را ارائه دهد.
- چطور میتوانید به هدایت مسیر بازاریابی سنتی از طریق بازاریابی آنلاین کمک کنید.
بازاریابی و تلویزیون اینترنتی
با این که تبلیغات تلویزیونی راهی بینظیر برای رسیدن به مصرف کنندگان برای دهه ها بود، با رشد ویدیوی اینترنتی بازاریاب ها نیاز به تغییر در تاکتیک دارند.
صاحب کسبوکار که تنها از تبلیغات تلویزیونی برای رسیدن به مخاطبان هدف خود استفاده میکند، ممکن است تعجب کند که :
بسیاری از اعضای مخاطبان هدف آنها بسیار کمتر از آنچه فکر میکنند، تلویزیون تماشا میکنند.
براساس برخی برآوردها، ۸۴ درصد از کاربران اینترنت ویدیوهای اینترنتی را به صورت آنلاین تماشا میکنند.
بیش از نیمی از نسل جدید برنامههای تلویزیونی را در کامپیوتر،تبلت و یا گوشیهای هوشمند تماشا میکنند.
comScore اخیرا گزارش داد که تقریبا نیمی از خانوادههای سه نفره یا بیشتر در نت فلیکس مشترک میشوند.
این گزارش همچنین نشان داد که ۱۷ درصد از نسل جدید هیچ مجموعه تلویزیونی را در تلویزیون سنتی تماشا نمیکنند.
آمریکاییهای ۱۸ تا ۳۴ ساله به احتمال زیاد ۷۷ درصد بیشتر از میانگین برای زندگی هرگز هزینه ای برای خرید تلویزیون پرداخت نکرده اند.
این آمار نشان میدهد که بازاریاب ها نمیتوانند به تبلیغات تلویزیونی وابسته باشند.
و باید پذیرفت که:
برای رسیدن به مخاطبان مدرن، باید از تاکتیکهای بازاریابی اینترنتی استفاده کنید.
به عنوان مثال:
- استفاده از بنر و یا تبلیغات ویدئویی در YouTube راهی موثر برای رسیدن به افرادی است که به اندازه دیگران برنامههای تلویزیون را تماشا نمیکنند.
به طور مشابه:
- تبلیغات در رسانههای اجتماعی میتواند به صاحبان کسبوکار کمک کند تا پیغام بازاریابی خود را به مخاطبان هدف خود بدهند.
بازاریابی اینترنتی و رادیو
اگرچه این یکی از قدیمیترین شکلهای رسانهای است که هنوز استفاده میشود،هنوز هم ابزاری مفید و سودآور برای بازاریاب ها است.
براساس مطالعه اخیر از نیلسن، ۵۹ درصد شنوندگان موسیقی آمریکا به رادیو سنتی یا آنلاین گوش میدهند. حتی در عصر دیجیتال!
به عنوان مثال:
رادیو بهترین راه برای رسیدن به مصرف کنندگان به هنگام رفت و آمد است.
بازاریابی، رادیو را راه خوبی برای رسیدن به مصرف کنندگان محلی برای تیبلیغ محصول خاص می داند. این مساله با دادههای اخیر تحقیقات صورتگرفته تایید شده است.
در یک مطالعه متفاوت، نیلسن گزارش داد که تبلیغات رادیویی ۸.۵ درصد از فروش خردهفروشی ایالاتمتحده را به خود اختصاص دادهاست.
به خاطر داشته باشید که :
رقم بسیار بالایی در تبلیغات تلویزیونی، اینترنت و تبلیغات چاپی در مقایسه با تبلیغات رادیویی صرف میشود.
بنابراین ۸ درصد نشاندهنده بازگشت خوبی برای سرمایهگذاری است.
به عبارت دیگر، هر دلار آگهی رادیویی هزینه فروش متوسط ۶ دلار را تولید میکند.
حتی در بین نسل جدید رادیو اینترنتی به اندازه رادیو سنتی استفاده نمیشود.
براساس یک گزارش، ۷۰ درصد از آمریکاییها ۱۸ تا ۳۴ سال هر هفته به رادیو گوش میدهند.
علاوه بر این، حدود ۷۱ درصد از آنها درآمد سالیانه در حدود ۷۵،۰۰۰ دلار دارند.
به احتمال زیاد شکاف بین رادیو اینترنتی و رادیو سنتی با زمان کاهش خواهد یافت.
و این نشان میدهد که:
چرا بازاریاب ها باید فعالیتهای خود را ادغام کنند.
تبلیغاتی که بر روی رادیو پخش میشود به بازاریاب ها بخش خوبی از مخاطبان محلی را ارایه میدهد.
از طرف دیگر:
تعداد رو به افزایشی از مردم موسیقی صبحگاهی و اخبار را از یک اپلیکیشن گوش می دهند.
بازاریاب ها با استفاده از تبلیغات بنری در برنامههای عمومی یا برنامههای صوتی و تصویری درصد بیشتری از مخاطبان هدف خود دست پیدا می کنند.
بازاریابی اینترنتی و رسانههای چاپی
روزنامهها و مجلات به دلیل افزایش فناوری اینترنت متحمل ضرر بسیاری شدهاند.
احتمالا نوه های ما یک روزنامه فیزیکی را به عنوان یک طومار پاپیروس در نظر خواهند گرفت.
حقیقت این است که:
هنوز هم مواردی برای رسانه های چاپی باقی میماند که منابع دیجیتالی نمیتوانند به طور کامل جایگزین آن شوند.
به گفته هریس، ۶۹ درصد از بزرگسالان ایالاتمتحده به روزنامههای محلی خود اعتماد دارند.
این اعتماد به محیط میتواند به عمل تبدیل شود.
طبق نظر نیلسن، در هنگام یادگیری از یک روزنامه و یا یک آگهی مجله، ۵۴ درصد از مصرف کنندگان به احتمال زیاد محصول جدید را میخرند.
درکسب و کارها هنوز هم در تبلیغات محلی مفید بودن رسانههای چاپی را به رسمیت میشناسند.
حدود ۴۳ درصد از کسب و کارهای داخلی روزنامهها را برای تبلیغات محلی مناسب می دانند.
ادغام بازاریابی اینترنتی با رسانههای چاپی نسبتا ساده است.
این میتواند به سادگی موارد زیر باشد:
- چاپ آدرس وب سایت و ایمیل در تبلیغات چاپی
- کوپنهای چاپی که به صورت آنلاین قابل استفاده هستند
اینکه مردم از اینترنت استفاده میکنند به این معنا نیست که از منابع غیر آنلاین برای دستیابی به اطلاعات استفاده نمیکنند.
Shop.org همچنین دریافت که ۶۳ درصد کاربران اینترنت از کوپن موجود در یک روزنامه یا مجله استفاده کردهاند.
این کار همچنین به گنجاندن منابع رسانهای سنتی به جای فقط اتکا به توزیع آنلاین کمک میکند.
اگر چه دسترسی به یک خبر منتشر شده به صورت آنلاین آسان است.
با این حال اگر مخاطب مورد نظر محلی باشد، بهتر است که :
اخبار، محصول و یا رویداد تهیهشده توسط رسانههای خبری محلی را در نظر داشته باشید.
همانطور که مطالعه نیلسن نشان داد، افراد پذیرای اطلاعاتی هستند که میتواند به هنگام معرفی یک محصول یا برند جدید کمک کند.
امروزه رشد اشکال مختلف رسانه محیطی شکل گرفته است که در آن بهتر می توان هدف گیری مخاطب داشت.
به منظور دستیابی به حداکثر دسترسی و اثربخشی تاکتیکهای بازاریابی، در برنامه استراتژی باید از یک کمپین یکپارچه استفاده کرد.
ادغام استراتژیهای بازاریابی آنلاین و سنتی به روشهای ذکر شده در بالا، راه خوبی برای افزایش درآمد در کسب و کارها است.
برچسب ها: آموزش بازاریابی, استراتژی بازاریابی, استراتژی تبلیغات, بازاریابی آنلاین, بازاریابی اینترنتی, برنامه بازاریابی, کمپین تبلیغاتی
منبع