6 استراتژی برای بهبود شبکه سازی کسب و کار

زبان بدن در یازاریابی

نقش زبان بدن در فروش و فروشندگی

۵ آبان, ۱۳۹۷

چرا و چگونه بازاریابی آنلاین و سنتی را ادغام کرد.

۲۶ آبان, ۱۳۹۷

در دنیای کسب‌وکار رقابتی امروز، روابط قوی می‌تواند کمک مستقیمی به شما کند.

کارآفرینان به ندرت زمان کافی را برای شبکه سازی می گذارند. برخی حتی زمان صرف قهوه با یک همکار تجاری را هدر دادن زمان می دانند!

باید برای هر صاحب کسب‌وکار، ساخت یک شبکه کسب‌وکار سودآور اولویت باشد.

شما باید شبکه سازی را به عنوان یک سرمایه‌گذاری درک کنید نه هزینه.

روابط تجاری قوی می‌تواند منجر شود به:

  • مشتریان جدید
  • مهارت‌های مدیریتی بهبود یافته
  • کشف ایده‌های جدید

چند استراتژی برای کمک به کارآفرینان برای بهبود مهارت‌های شبکه سازی کسب و کار:

تقویم شبکه سازی

  • یک برنامه درست کنید
    یک اشتباه مکرر این است که به صورت تصادفی به شبکه‌های اجتماعی نزدیک شویم.
    بهتر است که:
    شما در یک رویداد شرکت ‌کنید.
    اما قبل از آن، برنامه‌ریزی کرده‌اید که آنجا با یک هدف خاصی حضور داشته باشید.
    به عنوان مثال، سه جلسه پی‌گیری یا قرار ملاقات را برنامه‌ریزی کنید.
    در آغاز سال، زمانی که بر روی برنامه کاری خود کار می‌کنید، کارآفرینان باید به استراتژی شبکه‌ای خود نگاه کنند و به سوالاتی از این دست پاسخ دهند:
    می خواهم چه کسی را به طور منظم ملاقات کنم؟
    امسال با چه کسی کار دارم؟
    در پایان سال، ارزیابی کنید که چقدر به این اهداف نزدیک شدید و چگونه روابط با افراد در شبکه شما به کسب‌وکار شما کمک کرده است.
  •  شروع کنید
    یک قاعده سرانگشتی این است که از اطرافیان سوال کنید و ببینید که همسالان شما چه نوع فعالیت‌هایی دارند.
    کارگاه‌های آموزشی ، همایش‌ها و برنامه‌های تجاری راه‌های بسیار خوبی برای ملاقات با افراد جدید و ارائه فرصت‌های عالی برای توسعه کسب‌وکار هستند.
    رویدادهایی که توسط اتاق بازرگانی داخلی شما برنامه‌ریزی شده‌اند، منبع دیگری از ایده‌هایی است که می‌توانید در آن شرکت کنید.
  •  چه کسی از رویدادهای اجتماعی می‌ترسد ؟
    مردم در رویدادهای شبکه‌های اجتماعی ناراحت هستند، زیرا احساس می‌کنند که بدون شناخت در یک مهمانی راه می‌روند.

برخی چیزها در یک رویداد شبکه سازی که بهتر است به یاد داشته باشید:

  • شبکه سازیکارت تجاری خود را همراه خود بیاورید.
  • به ظاهر و زبان بدن خود توجه داشته باشید زیرا مردم از آن سوی اتاق به شما نگاه می‌کنند. برداشت اول بسیار مهم است.
    (پیشنهاد می کنم این سخنرانی را ببینید. )
  • یک سخنرانی کوتاه را آماده کنید و خودتان و کسب‌وکار خود را معرفی کنید. این کار به خصوص اگر نگران برخورد با مردم جدید هستید ، مفید خواهد بود.
  • مراقب این تله باشید که زمان خود را با افرادی که می‌شناسید، سپری کنید . تلاش کنید با افراد جدید صحبت کنید.
  • بر آنچه می‌توانید برای دیگران انجام دهید تمرکز کنید، نه آنچه که می‌توانند برای شما انجام دهند.
  • در مورد کارهایی که دیگران می‌کنند کنجکاو باشید. سوال بپرسید.
  • زمان مردم را انحصاری نکنید. به یاد داشته باشید که همه به همین دلیل آنجا هستند.(شبکه سازی)
  • زمانی که یک مکالمه را ترک می‌کنید، از آنها اجازه بگیرید با آنها تماس بگیرید و یک هدف برای جلسه را پیشنهاد کنید.

در اتصال با شبکه بمانید.

  •  رابطه مفید دوجانبه نسبت به ۱۰۰ تماس اتفاقی بهتر است.
  • زمان و تلاش خود را صرف ایجاد رابطه پایدار بر پایه اعتماد با تاثیر گزاران صنعت کاریتان کنید.
  •  در شبکه های اجتماعی حضور داشته باشید
    وب سایت‌های ارتباط جمعی مانند LinkedIn و Facebook می‌تواند ابزارهای شبکه‌ای بزرگی باشد، اما کارآفرینان نباید قدرت تعامل رو به رو را نادیده بگیرند.
  •  از منطقه امن خود بیرون بیایید
    کارآفرینان اغلب دارای یک چشم‌انداز تونلی هستند ، زیرا آن‌ها بر روی کار خود متمرکز شده‌اند.
    اتصال با همکاران در صنعت خودتان، اولین قدم در یک استراتژی شبکه است. اما نباید در آنجا متوقف شد.

برچسب ها: اصول بازاریابی, بازاریابی, بازاریابی رسانه‌های اجتماعی, برندینگ, روابط عمومی, شبکه سازی, فروش, کسب و کار

نوشین منصوری

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *