به گزارش تجارتنیوز، با بررسی صورت مالی شرکت مخابرات ایران مشخص میشود دلایل دیگری نیز در کاهش سود این شرکت نقش دارند.
به نقل از نود اقتصادی، اخیرا مجید سلطانی، مدیرعامل شرکت مخابرات ایران گفته است ثابت ماندن تعرفه خدمات شرکت مخابرات ایران موجب شده در سال مالی ۱۴۰۰ زیان مخابرات از ۲هزار میلیارد تومان عبور کند، اما نگاهی به صورت مالی مخابرات نشان میدهد در سال مالی ۱۴۰۰ سود خالص گروه (سود تلفیقی) مخابرات ۲هزار و ۷۸۳میلیارد تومان بوده که نسبت به سود سال مالی ۱۳۹۹ حدود ۵۰۹میلیارد تومان کم شده است.
اما نگاهی به سود و زیان شرکت نیز نشان میدهد سود خالص مخابرات در سال مالی ۱۴۰۰ نزدیک به ۳۴میلیارد تومان بوده که نسبت به سود ۱۷۲۸میلیارد تومانی سال ۱۳۹۹ کاهش ۱۶۹۴میلیارد تومانی داشته است.
قابل ذکر است گرچه مدیرعامل شرکت مخابرات صرفا ثابت ماندن تعرفه خدمات این شرکت را عامل کاهش سود شرکت معرفی کرده؛ اما نگاهی به صورت مالی این گروه نشان میدهد هزینههای گروه نیز بسیار چشمگیر است. برای مثال؛ شرکت مخابرات در سال گذشته نزدیک به ۷۰۰میلیارد تومان بابت آگهی تبلیغاتی و اطلاعرسانی هزینه کرده که بخش عمده تبلیغات تلویزیونی و محیطی شده است. مشخص نیست چرا باید مخابرات که در یک فضای نسبتا انحصاری فعالیت میکند، ۷۰۰میلیارد تومان صرف تبلیغات کند!
براین اساس اگر سایر هزینههای این شرکت نیز بررسی شود، شاید دلایل بیشتری برای زیاندهی بتوان ردیف کرد.