آخرین ترفند فروشندگان لوازم خانگی برای خروج از رکود

به گزارش تجارت‌نیوز، بازار لوازم خانگی این روزها خریدار ندارد.

به نقل از تسنیم، در طول چندماه اخیر بازار لوازم خانگی با رکود قابل‌توجهی روبه‌رو شده است و همین امر عاملی شد تا کارخانجات در قالب طرح‌های مختلف اقدام به فروش محصولات کنند با این وجود خریداران رغبتی به خرید لوازم خانگی نداشته و آن را در اولویت چندم خود قرار داده‌اند.

البته بروز برخی اعتراضات اخیر در سطح بازار هم تأثیرات خود را بر کاهش مراجعه مردم به خرید لوازم خانگی داشته است و کسبه به‌ندرت معامله‌ای را انجام می‌دهند.

به اعتقاد فروشندگان، اجناس خریداری شده در ماه‌های خرداد هنوز در انبارشان وجود دارد، اما رکود معاملات و بروز اعتراضات عاملی شده تا مردم تمایلی به خرید نداشته باشند، از آن طرف کسبه نیز مجبورند برای کسب درآمد کالاها را اقساطی و حتی با قیمت پایین‌تر از مصرف‌کننده عرضه کنند.

برخی از کسبه در همین رابطه می‌گویند: ما مجبوریم برای فروش محصولات آنها را چهار تا پنج میلیون تومان (10 تا 20درصد تخفیف) ارزان‌تر عرضه کنیم. ولی نکته مهم اینجاست خریداری نیست و انبارهای ما نیز پر از کالاست. در حال حاضر یخچال سایدبای‌ساید 34میلیون‌تومانی در بازار به قیمت 29میلیون تومان فروخته می‌شود.

مشاهدات بازار لوازم خانگی نشان می‌دهد رکود در سطح عرضه تاثیرات خاص خود را بر تولید نیز گذاشته است. از یک طرف تولیدکننده برای چرخه فعالیت خود ملزم به تولید است، اما از آن طرف بازار با کمبود مشتری روبه‌روست. به‌نظر می‌رسد دولت باید در این رابطه راهکار مناسبی را برای فروش لوازم خانگی و بازگشت رونق به این بازار داشته باشد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *