قانون جدید برای بازار پوشاک

به گزارش تجارت‌نیوز، طرح جمع‌آوری برند‌های خارجی پوشاک ثبت نشده در سامانه شناسه کالا موجب شد تا این روزها شاهد پایین آمدن بسیاری از تابلو‌های برندهای معتبر پوشاک در کشور باشیم.

برند‌هایی که سال‌ها در مراکز خرید و مال‌ها حضور داشتند و حال با توجه به دستورالعمل نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه پوشاک در ایران که شهریور سال گذشته ابلاغ شد حضور آنها در کشور منوط به تولید داخلی است.دستورالعملی که با گشتی در مراکز خرید می‌توان گفت چندان به مذاق عرضه‌کنندگان خوش نیامده و به همین دلیل عطای حضور در بازار ایران را به لقای آن بخشیدند و از بازار ایران کوچ کردند.

در ماده ۳ این دستورالعمل مبنی بر نحوه صدور گواهی فعالیت نمایندگان و شعب شرکت‌های خارجی عرضه‌کنندگان پوشاک در ایران که ۱۶ شهریور سال گذشته به نمایندگان برندهای خارجی در گروه کالایی پوشاک ابلاغ شد، عرضه‌کنندگان برندهای خارجی ملزم به تولید آن برند در داخل کشور شدند.

براین اساس برای کالاهایی که با نمایندگی برندهای خارجی در داخل کشور تولید می‌شود باید از سامانه شناسه کالا (به آدرس cid.ntsw.ir) شناسه کالای تولیدی صادر شود. از سوی دیگر در صورتی که عنوان «برند خارجی» در گزینه‌های پیشنهادی برندهای تولیدی نباشد، برندهای خارجی می‌توانند با ثبت تیکت در سامانه شناسه کالا، درخواست خود را اعلام کرده تا برند مورد نظر در لیست مذکور قرار گیرد. همچنین با توجه به اینکه در شناسنامه شناسه کالای وارداتی، کشور سازنده همان کشور مبدا است، این شناسه‌ها برای نصب روی کالاهایی که تولید داخل است معتبر نخواهد بود.

منبع: روزنامه دنیای اقتصاد

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *