اپل جریمه شد / این بار 8 میلیون یورو

به گزارش تجارت‌نیوز، کمیسیون ملی اطلاعات و آزادی‌های فرانسه (CNIL) در بیانیه‌ای اعلام کرد که تنظیم تبلیغات هدفمند در بخش «تنظیمات» آیفون به طور خودکار فعال بوده است.

این در حالی است که چنین تنظیماتی برای فعالیت دستگاه لازم نبوده است. همچنین در بیانیه این سازمان آمده پرونده مذکورعلیه اپل که مربوط به ۲۰۲۱ میلادی است و شامل نسخه قدیمی سیستم عامل iOS می‌شود.

گروه لابی‌گری که این شکایت را مطرح کرده معتقد است اپل در iOS۱۴ پیش از آنکه کاربران اجازه دهند اپ‌های موبایل نصب شده روی آیفون شناسه‌های کلیدی برای تبلیغات هدفمند را جمع‌آوری کنند، به طور شفاف رضایت آنها را دریافت نکرده است.

اپل نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: بخش Apple Search Ads بسیار فراتر از پلتفرم‌های تبلیغات دیجیتال دیگر عمل می‌کند و گزینه‌های شفاف درباره انتخاب تبلیغات شخصی‌سازی شده را در اختیار کاربران قرار می‌دهد.

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *