دریافت حق سرویس از مشتریان در رستوران‌ها غیرقانونی است

به گزارش تجارت‌نیوز، رضا جمالی روز پنجشنبه در جمع خبرنگاران افزود: به منظور حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان گرفتن هرگونه وجه اضافی با عنوان حق سرویس در واحدهای صنفی نظیر رستوران و رستوران هتل‌ها که به نوعی منجر به افزایش قیمت واقعی کالا یا خدمات شده و زیان خریدار را به همراه دارد از مصداق های گرانفروشی محسوب شده و غیر قانونی است.

وی بیان کرد: برخی واحدهای صنفی از جمله تالارهای پذیرایی، سفره‌خانه‌های سنتی، رستوران‌ها و واحدهای اقامتی که مشمول قانون مالیات بر ارزش افزوده هستند، بعضی از اقلام نظیر نوشیدنی‌ها و فرآوردهای لبنی را با وجود اینکه مالیات بر ارزش افزوده در قیمت نهایی آنها لحاظ شده از کم اطلاعی مصرف‌کنندگان سوء استفاده و اقدام به گرفتن مالیات برارزش افزوده می‌ کنند که این کار به عنوان تخلف محرز است.

جمالی اظهار کرد: بر اساس ماده ۵۷ قانون اصلاح قانون نظام صنفی مصوب سال ۱۳۹۲ عرضه یا فروش کالا یا ارائه خدمت به بهایی بیش از نرخ‌های تعیین شده و هر نوع عملی که منجر به افزایش بهای کالا یا خدمت به زیان خریدار شود از مصادیق گرانفروشی است.

وی یادآورشد: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه تخلف در این زمینه‌، مراتب را از طریق تلفن ۱۲۴ به سامانه دریافت و رسیدگی به شکایات مردمی سازمان‌های صنعت‌، معدن و تجارت اعلام، تا مورد رسیدگی قرار گیرد.

منبع: ایرنا

منبع

Author: admin

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *